طرز تهیه خورش ریواس

طرز تهیه خورش ریواس , خورش ریواس , خورشت ریواس , o va vd hs , khoresh rivas

خورش ریواس

خورش ریواس یکی از خورش های محبوب ایرانی است که به دلیل اینکه ریواس همیشه موجود نیست به عنوان یک خورش فصلی شناخته می شود. خورش ریواس دستور پخت های متنوعی دارد و در برخی شهرها با مواد متنوعی مثل رب انار و لپه طبخ می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم خورش ریواس

  • گوشت خورشتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم
  • ریواس تازه ۵۰۰ گرم
  • جعفری ۲۰۰ گرم
  • نعناع ۵۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت

طرز تهیه خورش ریواس

ابتدا پیازها را پس از اینکه پوست گرفتید به صورت نگینی ریز خرد کنید. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل قابلمه بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید.

پیاز را به حدی تفت دهید که نرم شود سپس مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زمانی که پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در همین حین گوشت خورشتی را بشویید و به صورت قورمه ای ( مانند خورش قورمه سبزی ) خرد کنید.

در مرحله بعدی گوشت خورشتی را به قابلمه اضافه کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا گوشت به طور کامل تغییر رنگ دهد و سطح آن سرخ شود. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رب به طور کامل سرخ شود.

رب گوجه فرنگی اگر به طور کامل سرخ شود روی رنگ خورش تاثیر خوبی می گذارد. توجه داشته باشید اگر رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ نشود ممکن است روی طعم و عطر خورش تاثیر بگذارد.  پس از سرخ شدن رب گوجه فرنگی چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید.

حرارت زیر قابلمه را کم کنید و اجازه دهید تا گوشت به آرامی بپزد. در زمانی که گوشت می پزد باید ریواس و سبزیجات معطر را آماده کنید. برای این منظور نعناع و جعفری را به صورت ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا کمی سرخ شوند.

در ادامه پوست ریواس ها را با دقت جدا کنید و به صورت قطعات ۱ تا ۲ سانتی خرد کنید. ریواس را هم در مقدار کمی روغن تفت دهید تا کمی سرخ شود. پس از اینکه گوشت پخت سبزیجات را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید.

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش ، ریواس را هم اضافه کنید. برای طعم دهی به خورش می توانید مقداری آبغوره هم به خورش اضافه کنید. پس از اینکه خورش به خوبی روغن انداخت و جا افتاد آنرا به همراه برنج سرو کنید.


علی ملی خورش ,ریواس ,گوشت ,دهید ,قابلمه ,روغن ,اضافه کنید ,خورش ریواس ,گوجه فرنگی ,گوشت خورشتی ,قابلمه اضافه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آهنگ درخواستی hossein High Resolution Lcd Panels,Cmo Lcd Modules Manufacturers China,High Power Led Driver Online Saeed.Davoodi بصیرت ولایی فروشگاه صدای شهر اجناس فوق العاده سپاس